Opis zajęć

TRE (Tension & Trauma Releasing Exercises – ćwiczenia uwalniające z ciała napięcia i traumę) 

Metoda TRE – to zestaw odpowiednio dobranych ćwiczeń, które pomagają rozluźnić głębokie napięcia mięśniowe i powięziowe (również przewlekłe), powstałe w ciele w czasie urazów fizycznych i psychicznych. Ćwiczenia mogą mieć pozytywny wpływ na jakość snu, korzystnie działać na przykład na tzw. zespół niespokojnych nóg, na ból, doskonale regenerują ciało po wysiłku fizycznym.

Ćwiczenia TRE mogą stosować osoby doświadczające bolesnych i szkodliwych dla zdrowia skutków codziennego stresu, jak i ciężkich traumatycznych przeżyć. 

Ćwiczenia TRE® pomagają w regulacji układu nerwowego.

Ćwiczenia TRE to narzędzie, które zawsze masz przy sobie, gdziekolwiek jesteś. Doceniają je nastolatki oraz ich rodzice, studenci, nauczyciele i wychowawcy, pracownicy służb medycznych i mundurowych, sportowcy.
Każdy, kogo dotyka mniejszy lub poważny stres.

Ćwiczenia TRE® mogą odbywać się indywidualnie lub w grupach (od 3 do 6 osób).

 

Przeciwwskazania: ciąża, arytmia, rozrusznik serca, urazy i operacje (do całkowitego powrotu do zdrowia), zaburzenia ciśnienia krwi, hipo/hiperglikemia, epilepsja, choroby psychiatryczne leczone farmakologicznie, uzależnienia. 

Ćwiczenia TRE® prowadzą certyfikowani providerzy TRE® (instruktorzy):

Joanna Zawadzka-Mróz, Alicja Maja Zieńko, Roberta Czarnecka

O METODZIE TRE®

Strona twórcy metody – Davida Berceli   

www.traumaprevention.com www.polskiestowarzyszenietre.pl 

Autorska metoda Agnieszki Niewieczerzał – Dreweckiej, certyfikowanej instruktorki Pilates na kilku poziomach). 

Zajęcia Agnieszki to wspaniała podróż, w harmonii ciała i umysłu. Z szacunkiem dla możliwości  Twojego ciała. Z radością bycia tu i teraz i czerpania energii do życia.

Ćwiczenia łączące metodę Pilates, Body Art i Jogę, dzięki którym odzyskujesz kondycję, witalność i energię życiową. Celem jest rozciąganie, uelastycznianie i wzmocnienie mięśni głębokich. Dzięki systematycznej praktyce zwiększa się świadomość ciała oraz prawidłowego oddechu. Dodatkowe efekty: redukcja wagi ciała, poprawa muskulatury, koncentracji, postawy i sylwetki, wsparcie układu krążenia, wyciszenie umysłu i zwiększona odporność.

Przebieg zajęć

Zajęcia rozpoczynamy od Mindfulness (wyciszenie od obowiązków dnia codziennego i skupienie na sobie), następnie rozgrzewka i stopniowe przygotowanie ciała do ćwiczeń. Kolejnym etapem są ćwiczenia ogólnoobwodowe , wzmacniające poszczególne partie ciała. Na koniec przyjemny Stretch & Chill (rozciąganie i relaks)

Przeciwskazania: aktualne stany zapalne stawów i mięśni

Zajęcia prowadzi Agnieszka Niewieczerzał-Drewecka.

Ćwiczenia z wykorzystaniem metody Pilates z włączeniem prawidłowego oddechu. 

Celem jest znaczna poprawa mobilności kręgosłupa i stawów. 

Efekty

– ustąpienie dolegliwości bólowych

– poprawa koordynacji ciała i równowagi

– wzmocniony korpus mięśniowy

– rozluźnione ramiona, kark, plecy oraz stawy biodrowe

To metoda, którą można dołączyć jako kontynuację rehabilitacji urazów nabytych oraz zapobiegawczo kontuzjom układu kostnego i mięśniowego.

Przebieg zajęć: 

Zajęcia rozpoczynamy włączeniem głębokiego oddechu usprawniając przeponę oraz rozgrzewką poszczególnych partii ciała. Następnie przechodzimy do ćwiczeń rozluźniających i wzmacniających z wieloma elementami kształtującymi równowagę.

Kończymy programem rozciągającym i wyciszającą relaksacją.

Przeciwskazania: 

Aktualne stany zapalne stawów i mięśni.

Zajęcia prowadzi Agnieszka Niewieczerzał-Drewecka.

Ćwiczenia z wykorzystaniem metody Pilates z wyszczególnieniem pracy na wzmocnienie mięśni dna miednicy. 

Efekty: 

– powrót to formy po porodzie oraz do prawidłowego wzorca mięśniowego

– wzmocnienie mięśni głębokich

– większa sprawność, pewność siebie, energia i witalność

Przebieg zajęć: 

Zajęcia rozpoczynamy od Mindfulness (wyciszenie od obowiązków dnia codziennego i skupienie na sobie), następnie przystępujemy do rozgrzewki, powoli wprowadzając ciało do ćwiczeń. Kolejnym etapem są ćwiczenia ogólnoobwodowe  wzmacniające poszczególne partie ciała ze szczególnym  uwzględnieniem mięśni dna miednicy. Na koniec przyjemny Stretch & Chill (rozciąganie i relaks). 

Przeciwskazania: 

Aktualne stany zapalne stawów i mięśni. Do programu można przystąpić po konsultacji indywidualnej.

Autorski Warsztat Tańca Ekspresyjnego Alicji Maji Zieńko, absolwentkarocznego kursu Akademii Terapii Ekspresyjnych i Technik Relaksacyjnych dr Mateusza Wiszniewskiego
(autora książki: „Taniec jako terapia”)

Formy: 

1. Warsztat jednodniowy, 3.godzinny „Ugruntowanie w ruchu – Taniec 4 Żywiołów” 

2. Cykl zajęć 1.godzinnych „4 Żywioły” – 4 kolejne spotkania dotyczące pracy z kolejnymi żywiołami natury – Woda, Ogień, Powietrze, Ziemia. 

Na warsztacie

– rozwiniesz umiejętności komunikowania się z własnym ciałem i intuicją 

– poznasz jedną z pomocnych technik radzenia sobie ze stresem, lękiem, atakami paniki, gniewu, czy też odcięciem od emocji, wycofaniem oraz radzenia sobie ze sztywnością ciała i nawracającymi bólami głowy, pleców, innych partii ciała. 

– poznasz i doświadczysz różnych form ekspresji w świadomym ruchu i tańcu intuicyjnym 

– będziesz budować zaufanie do siebie i do świata zewnętrznego 

– będziesz mieć szansę na ujawnienie się innych jakości niż kontrola umysłu czy racjonalne myślenie 

Efekty zajęć

– poznasz i doświadczysz swojego stylu ekspresji i radzenia sobie ze stresem i sytuacjami trudnymi, poprzez ruch i taniec ekspresyjny

 – będziesz mieć możliwość ugruntowania ciała poprzez pracę z ciałem i intuicją 

– rozwiniesz kreatywność, autoregulację, elastyczność zarówno ciała, jak i myślenia 

– doświadczysz procesu integrowania swojego „Ja” – z pozycji ciała, umysłu i serca. 

Przebieg zajęć

Warsztat otwieramy pracą z oddechem i poczuciem swoich stóp. Następnie przechodzimy do około 15-20 minutowej rozgrzewki, gdzie skontaktujemy się z poszczególnymi partiami ciała od głowy
do stóp. Będzie to czas na budzenie kreatywności, otwarcie się na siebie i na grupę. 

Po rozgrzewce przyjdzie czas na bardziej spontaniczną i refleksyjną część warsztatu: na Taniec 4 Żywiołów. Będziemy się przyglądać jakościom, cechom, które niosą ze sobą znane nam żywioły Wody, Ognia, Powietrza i Ziemi. Poszukamy w ruchu płynności, ostrości, lekkości i mocy, a także ugruntowania. Praca z Żywiołami pomaga poznać i zrozumieć różne style radzenia sobie ze stresem, zmęczeniem, przeciążeniem, sytuacjami wymagającymi od nas natychmiastowego działania. Przetańczymy kolejno 5 utworów, przy czym 4 to przestrzeń na spotkanie się z kolejnymi żywiołami, a ostatni utwór to integrowanie poznanych przez ruch i czucie jakości. 

Na koniec relaksacja z wizualizacją ugruntowania, a potem czas na podzielenie się swoimi odczuciami i refleksjami, omówienie zajęć i domknięcie procesu.

Zajęcia prowadzi Roberta Czarnecka, terapeutka, pedagog, providerka TRE, która preferuje formy terapii podążające za sobą, dopasowane indywidualnie do jej potrzeb.
Podkreśla wartość pracy z ciałem, uruchomienia jego zasobów w terapii, oraz zorientowanie na przyszłość, nie na przeszłość. Czas zmiany zależny jest od naszej indywidualnej historii.
Można zainicjować proces zmian już teraz.


(Eye Movement  Desensitization and Reprocessing – terapia oparta na określonych ruchach gałek ocznych)

W przypadku problemów o podłożu stresu pourazowego, lękowych, wynikających z dramatycznych przeżyć – szeroko pojętych urazów psychicznych – EMDR umożliwia ich przepracowanie, tak by wspomnienie o nich stało się „rozdziałem zamkniętym” i nie zaburzało więcej życia. 

W przypadku pojedynczego traumatycznego wydarzenia często wystarczy osiem do piętnastu spotkań, żeby uporać się z jego skutkami. Często praca ta dotyczy jednak złożonej traumy, to znaczy potrafi sięgnąć do wydarzeń z dzieciństwa, które zbudowały bazę dla obecnych reakcji.

Spotkania indywidualne. 

Więcej informacji: https://emdr.org.pl/o-emdr/

Zajęcia prowadzi Roberta Czarnecka

 

Jeśli cierpisz na problemy ze snem, wynikające z trudnych przeżyć, możesz zadbać o komfort swojego snu. Także jeśli chcesz wzbogacić swoje życie wewnętrzne o zrozumienie swoich snów, te zajęcia są dla Ciebie.
Nauczysz się jak samodzielnie pracować ze swoimi snami, przy wsparciu terapeutki. Praca ze snem
to moja pasja, może być realizowana na wiele sposobów np w podejściu Dream Completion (Dopełnianie snu) integrowalnego z EMDR – dla osób cierpiących na koszmary, lub w postaci zajęć grupowych, albo indywidualnie dopasowanych do Ciebie.

Spotkania indywidualne, możliwa praca w niewielkich grupach [np. znajomych lub rodzinnych].

więcej informacji o metodzie „Dopełniania snu”: tiny.cc/stop_koszmarom

Zajęcia prowadzi Roberta Czarnecka

Gdy chcesz zrozumieć wzorce zachowań w swojej rodzinie, a przez to także Twoje wzorce które przeszły do Ciebie od rodziny, stwórz swoistą mapę, jaką jest Genogram. To bardzo wartościowe narzędzie, będące swoistym obrazem rodu. W czasie spotkań stworzysz tę mapę, dzięki której uzyskasz wgląd w dynamikę Twojej rodziny – czasem także tą, która do tej pory była ukryta. Pozwala to zrozumieć z czego wyrastasz, jaki jest Twój rodowy przekaz. Można spojrzeć inaczej na reakcje na zmiany w rodzinie, w swoim życiu. Z rodu idą zarówno obciążenia jak i sposoby radzenia sobie. Z pomocą terapeutki określisz, jakie zasoby niesie ze sobą Twój ród, zasoby z których możesz czerpać.

Spotkania indywidualne, możliwa praca w niewielkich grupach (np. znajomych lub rodzinnych)