Opis zajęć

 

TRE (Tension & Trauma Releasing Exercises – ćwiczenia uwalniające z ciała napięcia i traumę) 

Metoda TRE – to zestaw odpowiednio dobranych ćwiczeń, które pomagają rozluźnić głębokie napięcia mięśniowe i powięziowe (również przewlekłe), powstałe w ciele w czasie urazów fizycznych i psychicznych. Ćwiczenia mogą mieć pozytywny wpływ na jakość snu, korzystnie działać na przykład na tzw. zespół niespokojnych nóg, na ból, doskonale regenerują ciało po wysiłku fizycznym.

Ćwiczenia TRE mogą stosować osoby doświadczające bolesnych i szkodliwych dla zdrowia skutków codziennego stresu, jak i ciężkich traumatycznych przeżyć. 

Ćwiczenia TRE® pomagają w regulacji układu nerwowego.

Ćwiczenia TRE to narzędzie, które zawsze masz przy sobie, gdziekolwiek jesteś. Doceniają je nastolatki oraz ich rodzice, studenci, nauczyciele i wychowawcy, pracownicy służb medycznych i mundurowych, sportowcy.
Każdy, kogo dotyka mniejszy lub poważny stres.

Ćwiczenia TRE® mogą odbywać się indywidualnie lub w grupach (od 3 do 6 osób).

Przeciwwskazania: ciąża, arytmia, rozrusznik serca, urazy i operacje (do całkowitego powrotu do zdrowia), zaburzenia ciśnienia krwi, hipo/hiperglikemia, epilepsja, choroby psychiatryczne leczone farmakologicznie, uzależnienia. 

Ćwiczenia TRE® prowadzi Joanna Zawadzka-Mróz, certyfikowana providerka TRE® 

 

O METODZIE TRE®

Strona twórcy metody – Davida Berceli   

www.traumaprevention.com www.polskiestowarzyszenietre.pl 

Autorska metoda Agnieszki Niewieczerzał – Dreweckiejcertyfikowanej instruktorki Pilates na kilku poziomach). 

Zajęcia Agnieszki to wspaniała podróż, w harmonii ciała i umysłu. Z szacunkiem dla możliwości  Twojego ciała. Z radością bycia tu i teraz i czerpania energii do życia.

Ćwiczenia łączące metodę Pilates, Body Art i Jogę, dzięki którym odzyskujesz kondycję, witalność i energię życiową. Celem jest rozciąganie, uelastycznianie i wzmocnienie mięśni głębokich. Dzięki systematycznej praktyce zwiększa się świadomość ciała oraz prawidłowego oddechu. Dodatkowe efekty: redukcja wagi ciała, poprawa muskulatury, koncentracji, postawy i sylwetki, wsparcie układu krążenia, wyciszenie umysłu i zwiększona odporność.

Przebieg zajęć

Zajęcia rozpoczynamy od Mindfulness (wyciszenie od obowiązków dnia codziennego i skupienie na sobie), następnie rozgrzewka i stopniowe przygotowanie ciała do ćwiczeń. Kolejnym etapem są ćwiczenia ogólnoobwodowe , wzmacniające poszczególne partie ciała. Na koniec przyjemny Stretch & Chill (rozciąganie i relaks)

Przeciwskazania: aktualne stany zapalne stawów i mięśni

Zajęcia prowadzi Roberta Czarnecka, terapeutka, pedagog, providerka TRE, która preferuje formy terapii podążające za sobą, dopasowane indywidualnie do jej potrzeb.
Podkreśla wartość pracy z ciałem, uruchomienia jego zasobów w terapii, oraz zorientowanie na przyszłość, nie na przeszłość. Czas zmiany zależny jest od naszej indywidualnej historii.
Można zainicjować proces zmian już teraz.


(Eye Movement  Desensitization and Reprocessing – terapia oparta na określonych ruchach gałek ocznych)

W przypadku problemów o podłożu stresu pourazowego, lękowych, wynikających z dramatycznych przeżyć – szeroko pojętych urazów psychicznych – EMDR umożliwia ich przepracowanie, tak by wspomnienie o nich stało się „rozdziałem zamkniętym” i nie zaburzało więcej życia. 

W przypadku pojedynczego traumatycznego wydarzenia często wystarczy osiem do piętnastu spotkań, żeby uporać się z jego skutkami. Często praca ta dotyczy jednak złożonej traumy, to znaczy potrafi sięgnąć do wydarzeń z dzieciństwa, które zbudowały bazę dla obecnych reakcji.

Spotkania indywidualne. 

Więcej informacji: https://emdr.org.pl/o-emdr/